Na lekcjach wykorzystaliśmy sklepowe gazetki reklamowe i wybraliśmy się na “świąteczny shopping- zakupy na niby".
Takie lekcje uświadamiają, że nauka matematyki może być ciekawa, jednocześnie z pokazywaniem jej praktycznego zastosowania w życiu codziennym. Uczniowie dostali wirtualny budżet 200 zł. Ich zadanie polegało na wyszukaniu w gazetkach i wycięciu zdjęć tych produktów, które po podliczeniu ich cen będą kosztowały 200 zł lub prawie 200 zł. Najpierw było szacowanie, czy nie przekroczą tej kwoty, a potem dokładnie obliczali , ile zapłacą za zakupy. Padały pytania, dlaczego ceny zakończone są “99 groszami", co dało dużo do myślenia na temat marketingu sprzedaży. Rozmawialiśmy też na temat, że niektóre ceny są podane za 100 g produktu, a nie za kilogram i odwrotnie. Powstały ciekawe plakaty. Podczas lekcji uczniowie ćwiczyli szacowanie, dodawanie, mnożenie i dzielenie, a także umiejętność podejmowania decyzji, współpracy w grupie.